Generelle Vilkår
Ditt kjøp er regulert av avtaleloven, forbrukervernlovene, herunder bl.a. lov om forbrukerkjøp, angrerettloven og e-handelsloven. I den utstrekning lovene er ufravikelige, og dersom du er forbruker, vil disse gå foran denne Avtalen.
1 Generelt
Avtalen består av opplysninger Thrustme gir om produktet og kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene («Avtalen»).Ved motstrid mellom opplysningene Thrustme har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og Avtalen, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.Avtalen gjelder når du som forbruker («du», «deg» eller «kunden»), legger inn en bestilling via www.thrustme.no («Nettstedet»). Avtalen er inngått mellom deg og Thrustme Norway/a part of Scandi group, organisasjonsnummer 990 413 991 («Thrustme», «vi» eller oss»).
SELGER OG PRISER
Scandi
Gamleveien 87
4315 Sandnes
Org: NO 990 413 991 MVA
E-post: post@thrustme.no
Scandi er et helnorsk selskap stiftet i Sandnes i 2006.
Du må ha kompetanse til å inngå bindende avtaler for å bestille via Nettstedet. Thrustme godtar i henhold til norsk lovgivning ikke kredittkjøp til personer under 18 år. Du bekrefter herved å ha kompetanse til å inngå avtale om kjøp fra Nettstedet.Thrustme forbeholder seg retten til å endre denne Avtalen fra tid til annen dersom slike endringer er hensiktsmessige i lys av forretningsdriften. Ved endring av Avtalen vil vi varsle deg om den/ de aktuelle endringene 14 dager før endringene trer i kraft. En oppdatert versjon av vilkårene vil være på Nettstedet til enhver tid, og vi anbefaler derfor å sjekke disse med jevne mellomrom.
2. Immaterielle rettigheter
Alle immaterielle rettigheter, herunder opphavsrett til bilder og innholdet på nettsiden, design og utforming på produktene, domene, varemerker mv. eies av Thrustme. Enhver bruk av siden og dens innhold, inkludert kopiering eller lagring av hele eller deler av innholdet, for andre hensikter enn personlig, ikke-kommersiell bruk er forbudt uten tillatelse fra Thrustme.
3. Priser
Alle priser nettbutikken er oppgitt i NOK inkl.mva. Prisen som oppgis i handlekurven i kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og fraktkostnad. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift).
4. Produkt
Thrustme har rett til å endre priser, inkludere tilleggsavgifter og endre produktinformasjon, som for eksempel produktbilder og salg, uten forvarsel. De tilgjengelige produktbildene og informasjonstekstene reflekterer produktet så godt som mulig. Vi forbeholder oss retten for eventuelle feil som kan forekomme på siden, og kan ikke garantere at alle bildene reflekterer produktets nøyaktige utseende. Bildene kan variere ut ifra fargeinnstillingene på datamaskinen din. Alle bilder bør kun sees på som illustrasjoner, og garanterer ikke riktig utseende og karakteristikk.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når din bestilling er mottatt og betalt. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Thrustme i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
6. Betaling
Vi tilbyr betaling med Vipps og ved bank overføring. Mottaker: Scandi Holding ASBank: DNB ASAKonto nr. 5082.05.67576Merk innbetaling med navn og produkt beskrivelse.
8. Levering m.v.
Fri frakt på alle kjøp over 2000 kr. med Posten (hent varene på nærmeste utleveringssted - dvs. nærmeste Posten/Bring pakkeboks eller Post i butikk/postkontor). For bestillinger under 2000 kr. koster frakten 69 kr. Pakke levert hjem (Pakke På Døren) 89 kr.Vi pakker og sender din ordre neste virkedag fra vårt lager i Sandnes. Levering med Posten tar vanligvis 2-7 dager. Hentefrist for Post i butikk er 7 dager fra du mottar hentemelding.
Du vil motta en e-post eller sms med sporingsinformasjon for å følge forsendelsen. Vi oppfordrer likevel alle våre kunder til å laste ned Posten-appen. Aktiver varsler i appens innstillinger, da er du sikker på at du mottar varsel så snart pakken din er klar til henting.Vi sender per dags dato ikke til Svalbard, Jan Mayen, Feltpost o.l. siden slike sendinger må behandles som utenlandsfrakt.
9. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på deg når tingen er overtatt av deg i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og du unnlater å overta en vare som er stilt til din rådighet etter Avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
10. AngrerettDu kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser (7). Angrerett innebærer at du uten grunn kan returnere varen til Bag’in selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.Du må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettskjema er mottatt. Mottar du angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen du mottar angrerettskjema og opplysningene. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper. I alle tilfeller utløper angrefristen 12 måneder regnet fra utløpet av den opprinnelige 14-dagersfristen.Meldingen om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan du vil returnere varen til Thrustme.Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Thrustme innen rimelig tid og senest 14 dager fra beskjed om at du vil benytte angreretten er gitt.Thrustme er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen og leveringskostnaden til deg innen 14 dager fra den dag vi mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til vår rådighet. Du må selv betale kostnadene for returforsendelsen. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har fått varene tilbake eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.Du kan undersøke produktet før du angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til oss i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Om mulig skal du sende varen tilbake til oss i originalemballasjen. Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.
11. Undersøkelse av varen
Når du mottar varen, skal det at du i rimelig utstrekning undersøke om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til Thrustme ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.
12. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Thrustme har en rettslig forpliktelse til å levere en kontraktsmessig vare. Dersom varen har en mangel, må du innen rimelig tid og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, gi oss beskjed om dette. Meldingen til Thrustme eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).For å reklamere sender du en e-post til post@thrustme.no der du beskriver problemet.Dersom varen er betalt med kredittkort, kan du også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).
13. Ansvar
Erstatningen omfatter ikke tap som følge av personskade eller tap som måtte oppstå i din næringsvirksomhet.Thrustme er fritatt for erstatningsansvar og andre straffer dersom utførelsen av kontrakten hindres, hemmes eller forsinkes på grunn av forhold som ligger utenfor vår kontroll eller force majeure, slik som naturkatastrofer, krig, streik mv.
14. Thrustme rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Thrustme eller forhold på vår side, kan vi i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Vi vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
15. Garanti
Garantitid er 2 år fra kjøpsdato.Garantien gjelder Thrustme produkter og ikke de produkter / varer eller lignende som Thrustme benyttes til eller oppbevare.
Garantien dekker ikke:– Feil eller skade som følge av upassende bruk eller uforsiktighet– Feil eller skade som følge av uberettiget reparasjon eller modifikasjon– Feil eller skade som oppstår på grunn av force majeure (naturkatastrofer, brann, krig mv.)– Estetiske forandringer som oppstår under normal slitasje og aldringHvis Thrustme finner noen av problemene som er beskrevet over, vil produktet returneres til kunden. Merk at du i slike tilfeller må betale for reparasjonen / erstatningen, selv om garantien fremdeles er gyldig.
16. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.
17. Lovvalg og verneting
Denne Avtalen reguleres av norsk rett. Tvister skal så langt det er mulig løses i minnelighet. Eventuelle tvister som ikke lar seg løse i minnelighet skal avgjøres ved ditt alminnelig verneting, som er domstolen ved din bopel.